Oktober Cruisemaand. Cruisevakanties in de schijnwerpers

Op initiatief van CLIA Nederland, de overkoepelende vereniging voor de cruisebranche, staan cruisevakanties in de maand oktober volop in de schijnwerpers. Er is een toenemende interesse voor cruises en de branchevereniging speelt hierop in met een algemene promotiecampagne met als motto ‘Love to Cruise’ tijdens OKTOBER CRUISEMAAND.

Vanaf 1 oktober 2015 is er een maand lang een radio-campagne op SkyRadio. Daarnaast is er in de eerste week van oktober een video-campagne op Uitzendinggemist.nl. Luisteraars en kijkers kunnen via deze media ook kans maken op een cruise. 

De landelijke dagbladen Telegraaf, Algemeen Dagblad en de regionale kranten van Wegener bladen brengen op 3 oktober een cruisespecial uit. De Volkskrant volgt op 17 oktober en daarnaast spelen diverse andere (vak-) media in op Oktober Cruisemaand.
Om de Nederlandse vakantieganger te inspireren, doen de reisbureaus in het hele land actief mee met deze campagne door cruisevakanties onder de aandacht te brengen. 

‘Wij zetten tijdens Oktober Cruisemaand een promotionele video in via diverse media, waarmee wij de Nederlandse vakantiegangers willen laten zien hoe verrassend een cruisevakantie is. Deze zal vanaf 1 oktober ook te zien zijn op Lovetocruise.nl. Zo’n 109.000 Nederlanders hebben in 2014 een cruisevakantie gemaakt, maar wij willen meer reizigers bereiken’, aldus Marlies Grent van CLIA (Cruise Lines International Association). 
Met de campagne Oktober Cruisemaand verwacht CLIA de interesse voor cruises van meer Nederlandse vakantiegangers te wekken.

Naast alle media aandacht verheugt CLIA zich ook op de individuele intiatieven van organisaties die in oktober een cruisebeurs voor consumenten organiseren. De ervaring leert dat potentieel geïnteresseerden zich graag laten voorlichten over de diverse verschillen tussen cruiserederijen. 

CLIA (Cruise Lines International Association)
CLIA is ’s werelds grootste en de toonaangevende organisatie voor de cruisesector en vertegenwoordigt de belangen van cruise- en riviercruiserederijen, reisagenten, havenautoriteiten en cruise industriepartners. CLIA viert haar 40-jarig bestaan in 2015 met 15 kantoren wereldwijd in Noord – en Zuid-Amerika, Azie, Australie en Europa. CLIA’s missie is zorgen voor een aantrekkelijke, veilige en duurzame cruise industrie. Bij CLIA Nederland zijn 21 cruiserederijen aangesloten, die actief zijn op de Nederlandse markt. CLIA Nederland verstrekt neutrale informatie voor alle belanghebbenden en organiseert met name promotionele activiteiten voor de consument en reisagent met als doel de Nederlandse cruisemarkt te vergroten. 

De leden van CLIA-Nederland: 
AIDA Cruises, Azamara Club Cruises, Carnival Cruise Lines, Celebrity Cruises, Costa Cruises, Crystal Cruises, Cunard Line, Disney Cruise Line, Fred. Olsen Cruise Lines, Hapag Lloyd Cruises, Holland America Line, MSC Cruises, NCL Freestyle Cruising, Oceania Cruises, P&O Cruises, Princesss Cruises, Regent Seven Seas Cruises, Royal Caribbean International, SeaDream Yacht Club, Silversea Cruises, Seabourn. 

Executive Partners zijn Amsterdam Cruise Port, Cruise Port Rotterdam en Cruise&Style Magazine. Geassocieerde leden zijn C&O Travel, Captaincruise.nl, CruiseReizen.nl, Cruisetravel,
cruisewinkel.nl, Dock C CruisePartners, Dreamlines.nl, Kras, Stip Reizen, TUI Nederland, VCK Cruises en Zeetours Cruises.

Docking Facilities

Information on sea cruise
and river cruise berths

Go to Docking Facilities

Destination

Destination information
Amsterdam region

Go to Destinations

Getting Here

Arrival and transfer
information

Go to How to get here

Sea cruiseRiver cruise

See complete calendar

Partners

Amsterdam Marketing

Amsterdam Marketing is the city marketing organisation of the Amsterdam Metropolitan Area, active in the fields of promotion, information, research and services. Our ambition is to put this region on the map as one of the five most attractive metropolitan areas in Europe for its residents, visitors, businesses and influential groups. Under the motto 'I amsterdam', we present the region as a dynamic place to live and work, an attractive travel destination and a test market for innovation.

See all our partners

Latest News

Amsterdam Light Festival is best seen from the water

27-9-2019 13:01:31

Amsterdam Light Festival puts our capital city in the spotlights this winter! The city sparkles against the enchanting background of the Amsterdam canals with the work of many light artists. National and international artists have created unique works of art, most of which were made specifically for the 8th edition of the open-air exhibition.

.... READ MORE

How River Cruises Are Going Green

24-9-2019 12:58:30

Oftentimes, ocean cruise lines get all the attention for their environmental efforts, but river brands are by no means sitting out of the eco-friendly movement. Sure, eliminating single-use plastics, notably straws, is a priority for seemingly every company, but it goes well beyond that.

.... READ MORE
News archive

Twitter@AMS_Cruise_Port

Follow us!